Nerja Andalusie

3 december 2015 - Nerja, Spanje

Hallo allemaal,                                                          Punta Lara  3/12/2015 10.14 uur

Maar weer begonnen met een reis/vakantie/overwintering blog te maken.

We zijn op 18 november om 12.00 uur vertrokken uit Vogelenzang.

Hebben niet verder gereden dan Kortrijk dus dicht op de Franse grens, onze overnachting was in het D-Hotel, de D stond volgens mij voor Design Hotel nu dat was het dus ook.

Vreemd hotel maar wel goed.

Volgende morgen vroeg opgestaan (06.00 uur), we hoopten op niet veel problemen aan de Frans/ Belgische grens en in en rond Parijs, alle aanslagen in Frankrijk waren nog maar net gebeurd.

We stonden wel heel snel in een lange file, maar of dat nu te maken had met extra en zwaardere controles of het vele verkeer is ons niet duidelijk geworden.

Na de grens passage ook bij Lille weer vele files, hoe gaan we Bordeaux een beetje op tijd halen.

Nu eerst Parijs passeren. nu dat ging prima in een klein uurtje zaten we ten zuiden van Parijs in de richting van Bordeaux.

Na Parijs ging het als een TGV en 16.45 uur stonden voor ons volgende hotel.

Een Campanile hotel die voor elkaar krijgen om nog niet eens kwart ster te halen, in een woord waardeloos. Wel leuk kunnen eten het restaurant van de buren.

Ach het is maar voor een paar nachtelijke uurtjes, de volgende dag weer lekker vroeg weg richting Spaanse grens.

Het traject door Frankrijk bijna gehele dag lichte regen, maar na Bordeaux werd het aanmerkelijk beter.

Na het passeren van Frans/Spaanse grens zie vanuit de Pyreneeën de stad San Sebastian liggen.

Het was weer tijd voor koffie en pauze dus hup de autovia verlaten en even de stad in.

Wij vonden het een zeer mooi gelegen plaats aan de Golf van Biskaye, ook in het bezit van mooie stranden maar wel een zeer woelige zee.

Na een uurtje San Sebastian weer verlaten en onze "Autovia" richting Madrid opgezocht.

De route door Baskenland en over de Spaanse Hoogvlakte is bijzonder mooi, na het passeren van Eibar en Miranda de Ebro weer een stop gemaakt in de het mooie Burgos met een zeer mooie kathedraal.

Burgos is best wel een grote stad met zo'n 180.000 inwoners, we hadden dus best wel wat moeite met het Centro Ciudad te vinden maar gelukt is het wel.

P1030532

Burgos

Hier in Burgos even een wijntje gedronken onder de grote kathedraal.

We waren hier zo rond 16.00 uur en dan begint het op de hoogvlakte al weer behoorlijk af te koelen.

We hadden nu nog een uurtje te rijden voor Aranda de Duero, waar we 2 nachten zouden blijven.

P1030542

Hotel Tudanca

Hier snel ons geboekte hotel Tudanca gevonden, het was voor een schot in de roos

Een zeer sfeervol hotel midden tussen de wijnranken, waar geen druif meer aanzat.

Ook een bijzonder leuk restaurant, alles om en in het hotel had te maken met wijn.

We hadden hier een prachtige sfeervolle kamer, en na een uitstekend ontbijtbuffet, hadden we toch niet zo veel zin om weer de auto in te gaan om de omgeving te verkennen.

Dan gaan we maar naar Aranda de Duero, 3 km van ons hotel vandaan, het bleek een bijzonder leuk oud stadje te zijn.

Het was zaterdag en dus best druk met locals die aan het shoppen waren.

In de loop van de middag in een gezellig overvol tapas restaurant terecht gekomen, lekker aan de Ribera wijn met tapas zo komen wij deze middag wel door.

P1030540 Aranda de Duero

Bij elke hotel onderweg haalden wij alle bagage uit de auto, een gewaarschuwd mens …..........

Op tijd opgestaan, en om 08.00 uur reden we de AutoVia weer op in de richting van Madrid, temperatuur meter van de auto gaf aan –3 graden aan, en vele sneeuwschuivers stonden klaar langs de weg.

De voorspelling was neerslag en die zou hier zeker als sneeuw gaan vallen.

Wij hebben gelukkig niets naar beneden zien komen, de zon kwam steeds meer tevoorschijn.

Madrid passeren op zondagmorgen gaf geen enkel probleem, goede en brede autobanen en in een half uur zaten we aan de andere kant van de stad.

We hadden de Spaanse hoogvlakte achter de rug, veel zon en het werd warmer.

Na een paar uur zagen we de Sierra Nevada voor ons met zeer veel sneeuw op de toppen.

Rond 15.00 uur passeerden we Granada, ja het gaat opschieten nog een uurtje en een lange tunnel en we zijn in Nerja.

We hadden er nu zo'n 2300 Km opzitten, maar zoals wij het nu hebben gedaan is het ons best mee gevallen.P1030589

Nerja

Nerja vol in de zon zoals meestal, nu eerst de sleutel van ons app. ophalen bij Ton en Corine, de ontvangst was zeer hartelijk.

1. Lia:
    3 december 2015
    Fijn dat de reis goed is verlopen en wat een mooi hotel was dat zeg waar jullie 2 nachten zijn geweest. En er nu maar Lekker van genieten hoor maar daar zal het zeker niet aan liggen jullie kennende
    Gr liefs lia xx
  2. Rob en Tineke:
    Hallo Loes en Rob,
    Leuk om te lezen hoor. We kunnen jullie route goed volgen omdat
    je de tussenliggende plaatsen noemt. Een probleemloze reis als je het zo leest, gelukkig maar.
  3. Jan&mary:
    Hoi Rob en Loes,
    Wat een leuk reisverslag!
    Wij kijken vaak hoe het weer is bij jullie en dat is lekker zinnig en aangename temperatuur.
    Geniet er maar van. Wij kijken uit naar het vo;gende verslag!
    Groetjes Jan & Mary
  4. Dick en Gerda:
    3 december 2015
    Wat leuk om jullie verhaal weer te lezen. Ook weer mooie foto,s in het verhaal en op facebook. We genieten met jullie mee. Heel veel plezier en we kijken weer uit naar het volgende verhaal. Groetjes uit een zonnig Noord Holland.
  5. Marja:
    3 december 2015
    Dat is gelukkig voor jullie weer echt genieten!
    Vooral zo doorgaan.
    Wij staan aan de vooravond van pakjesavond en gaan daar weer van genieten.
  6. L.warmerdam:
    3 december 2015
    l.euk reisverhaal.Ben niet anders gewend van jullie.
  7. Frans en Yvonne de Busser:
    5 december 2015
    Hi Loes en Rob. Jullie verslag is weer heel onderhoudend. Geniet maar van het goede wat Nerja jullie te bieden heeft! We blijven benieuwd naar jullie belevenissen. Als jullie weer thuis zijn wil ik wel eens een cursus reisblog volgen. Onder genot van een heerlijk wijntje bij ons thuis. Liefs van Frans en Yvonne.